Jak to działa?

1. REJESTRACJA

Pobierz aplikację Nextbike.
Wybierz REJESTRACJA i postępuj zgodnie z wyświetlanymi instrukcjami.
Podepnij kartę przez aplikację lub stronę internetową.

2. JAK WYPOŻYCZYĆ ROWER

Uruchom aplikację i zeskanuj kod QR lub wpisz numer roweru.
Blokada O-lock, znajdująca się na tylnym kole, otworzy się po wypożyczeniu roweru.

3. JAK SKORZYSTAĆ Z FUNKCJI POSTÓJ

W aplikacji wybierz POSTÓJ i postępuj zgodnie z komunikatami wyświetlanymi na ekranie telefonu.
Skorzystanie z opcji POSTÓJ nie jest równoznaczne ze zwrotem.

4. JAK ZWRÓCIĆ ROWER

Wystarczy zamknąć blokadę O-lock, która znajduje się z tyłu roweru.
Zwracając rower na dedykowanej stacji nie ponosisz dodatkowych opłat.

Jak mogę usunąć konto?

Dyspozycję usunięcia konta możesz przesłać mailem lub listem.

Pamiętaj! Przed usunięciem uzupełnij środki na swoim koncie do salda równego 0 zł. Jeśli masz niewykorzystane środki na koncie, we wniosku podaj numer konta bankowego do ich zwrotu.

Czy mogę wypożyczyć rower ZRM na konto w innym systemie Nextbike?

Zarejestrowanie konta w jednym z systemów Nextbike umożliwia korzystanie z wypożyczalni rowerów w innych miastach, o ile te systemy dopuszczają taką możliwość.

Mam dwa konta na ten sam numer telefonu w różnych systemach – czy mogę mieć ten sam kod PIN?

W przypadku korzystania z wielu kont zarejestrowanych na ten sam numer telefonu, konto jest każdorazowo wybierane na podstawie wprowadzonego numeru PIN. Jeżeli numer PIN dla kont jest przypisany ten sam, nastąpi logowanie na pierwsze zarejestrowane konto. Generacja numeru PIN spowoduje nadanie nowego kodu również dla najstarszego konta. W celu zmiany numeru PIN dla wybranego konta zachęcamy do kontaktu telefonicznego z całodobową infolinią lub przesłania zapytania korzystając z formularza kontaktowego.

Dlaczego moje konto jest nieaktywne?

Aby w pełni korzystać z systemu, upewnij się, że proces rejestracji został zakończony poprawnie. Sprawdź, czy:

  • wszystkie wymagane dane zostały uzupełnione,
  • do konta rowerowego dodano kartę płatniczą,
  • kliknięto w link aktywacyjny przesłany na e-mail.

Jeśli wiadomość nie dotarła, warto sprawdzić folder spam lub skontaktować się z Biurem Obsługi Klienta. E-mail wysyłany jest z adresu [email protected]

Konto będzie aktywne, gdy saldo wynosi co najmniej 0 zł.

Jak zresetować pin do konta?

Uruchom aplikację mobilną Nextbike lub stronę internetową i skorzystaj z opcji „ZAPOMNIAŁEM PIN”/„ZAPOMNIAŁEŚ PIN?”.

Co będzie, jeśli koszt użytkowania przekroczy dostępne saldo?

W przypadku, gdy naliczone opłaty za jazdę przekraczają posiadane środki, Twoje konto będzie nieaktywne do czasu uregulowania płatności. Należy w terminie do 7 dni uregulować zaległość do salda co najmniej równego 0 zł.

Czy dziecko może mieć konto?

Tak, jeżeli ukończyło 13 lat i rodzic lub opiekun prawny wyrazi na to zgodę. Zgodę należy zeskanować i wysłać w formie elektronicznej/papierowej na adres operatora. Wzór zgody dostępny jest w zakładce REGULAMIN. Przy rejestracji należy podać dane małoletniego, który będzie korzystał z konta.

Jak się zarejestrować?

Aby korzystać z rowerów należy wypełnić formularz rejestracyjny poprzez aplikację Nextbike lub na stronie internetowej, następnie zaakceptować regulamin oraz zintegrować kartę płatniczą z kontem rowerowym. Po rejestracji zostanie przesłany e-mail z linkiem weryfikacyjnym potwierdzającym dane użytkownika – kliknięcie w niego spowoduje aktywację konta. Od tego momentu możliwość wypożyczania rowerów będzie dostępna.

Rower został zwrócony, jednak wypożyczenie nadal trwa. Co mam zrobić?

Jeżeli dostałeś wiadomość SMS z informacją o nadal trwającym wypożyczeniu, mimo że rower został poprawnie zwrócony, należy skontaktować się z całodobowym Biurem Obsługi Klienta. W przypadku, gdy opłata za wypożyczenie została naliczona nieprawidłowo, masz możliwość zwrócić się o korektę naliczeń za pośrednictwem formularza kontaktowego. Odpowiedź zostanie udzielona w terminie maksymalnie 14 dni.

Skąd mam wiedzieć, że zwrot nastąpił prawidłowo?

Po zamknięciu blokady O-lock wydaje ona charakterystyczny sygnał dźwiękowy i pozostaje zamknięta – jeśli nie usłyszysz sygnału, a blokada jest otwarta oznacza, że rower nie został poprawnie zwrócony. Dla pewności rekomendujemy sprawdzenie zakładki „Historia wypożyczeń” w aplikacji mobilnej Nextbike lub na stronie www.kolobrzeskirower.pl. Potwierdzenie zwrotu roweru w systemie można również uzyskać kontaktując się z całodobowym Biurem Obsługi Klienta..

Co robić, gdy blokada O-lock się nie zamyka?

Sprawdź poprawność ustawienia tylnego koła – powinno być ustawione równo w stosunku do blokady O-lock, tak, aby mogła je objąć bez dotykania do szprychy.
W przypadku dalszych trudności ze zwrotem roweru skontaktuj się z Biurem Obsługi Klienta.

Gdzie mogę oddać rower?

Rower należy oddać na jednej z stacji ZRM lub poza stacją w strefie użytkowania. Pamiętaj, zwrot roweru poza stacją wiązy się z opłatą dodatkową w wysokości 10 zł.
Lokalizacje stacji sprawdzisz na stronie internetowej w zakładce „MAPA STACJI” oraz w aplikacji mobilnej Nextbike. Zwrot roweru następuje po ręcznym zamknięciu blokady O-lock.

Co robić, gdy blokada O-lock się nie otwiera?

Sprawdź poprawność ustawienia blokady O-lock – nie powinna dotykać szprychy roweru. Jeśli zawadza, zmień pozycję tylnego koła.
W przypadku dalszych trudności skorzystaj z opcji „OTWÓRZ ZAMEK” dostępnej w aplikacji Nextbike podczas wypożyczenia.

Ile rowerów mogę wypożyczyć jednocześnie?

Na jedno konto wypożyczysz jednocześnie maksymalnie 4 rowery.

Gdzie mogę wypożyczyć rower?

Lokalizacje rowerów oraz stacji znajdziesz na stronie internetowej w zakładce „MAPA STACJI” oraz w aplikacji mobilnej Nextbike.

Co to jest blokada O-lock?

Blokada O-lock jest to mechanizm zabezpieczający rower w postaci zintegrowanej z ramą klamry o kształcie „O”. Po wypożyczeniu roweru blokada otwiera się automatycznie, a bez jej zamknięcia nie zakończysz wypożyczenia. Blokada służy także do zabezpieczania roweru na czas korzystania z funkcji „Postój”. Blokada O-lock zamontowana na tylnym kole, w czasie jazdy pozostaje otwarta.

Jak zakończyć postój?

W aplikacji mobilnej Nextbike:

  • otwórz zakładkę MOJE WYPOŻYCZENIA,
  • wybierz WZNÓW,
  • blokada O-lock otworzy się automatycznie.

Jeżeli O-lock się nie otworzy spróbuj poruszyć kołem, tak aby szprychy nie blokowały ruchy zamka i skorzystaj z opcji „OTWÓRZ”, dostępnej na aktywnym wypożyczeniu, która ponownie wyślę prośbę otwarcia blokady O-lock.

Czy postój jest wliczony w czas wypożyczenia?

Tak, jednocześnie wybranie opcji „Postój” nie jest równoznaczne ze zwrotem roweru.

Jak włączyć postój?

W aplikacji mobilnej Nextbike:

  • wybierz PARKING,
  • przeczytaj komunikat wyświetlany na ekranie telefonu,
  • opuść blokadę O-lock (jest na tylnym kole).
Co to jest postój?

Postój jest to wygodna funkcja pozwalająca zaparkować rower bez dokonywania jego zwrotu w systemie. Wystarczy skorzystać z dodatkowej zakładki „Postój” dostępnej w aplikacji mobilnej Nextbike.

Pozostawiając wypożyczony rower należy pamiętać, aby unikać miejsc odosobnionych czy „ryzykownych”. Należy zapiąć blokadę O-lock oraz unieruchomić jednoślad w taki sposób, aby stał stabilnie na kołach i był oparty na nóżce. Rower należy zaparkować zgodnie z przepisami, nie utrudniając ruchu rowerowego, drogowego ani pieszego.

Wypożyczenie roweru pozostawionego w trakcie przejazdu nie jest możliwie dla osoby trzeciej. W razie podjęcia takiej próby przez osobę trzecią zostanie ona poinformowana o niedostępności roweru.

Przerwa w trakcie jazdy jest wliczana do czasu wynajmu.

Jak mogę kontaktować się z Biurem Obsługi Klienta, oprócz kontaktu telefonicznego?

Innymi dostępnymi kanałami kontaktu z nami są: zgłoszenia e-mail, formularz kontaktowy, zgłoszenie przez aplikację mobilną, czat lub kontakt przez fanpage Nextbike na facebook’u.

Nie mam adresu e-mail, jak mogę skorzystać z rowerów?

Adres e-mail jest niezbędny do rejestracji konta, ponieważ wszelkie zmiany w regulaminie oraz istotne informacje są przesyłane drogą elektroniczną. Możesz poprosić znajomą osobę o pomoc w założeniu e-maila – trwa to tyle samo co rejestracja w naszym systemie.

Mam nowy numer telefonu. W jaki sposób mogę go zmienić na koncie?

Zmiany numeru telefonu można dokonać logując się na swoim profilu na stronie www.kolobrzeskirower.pl  w zakładce „Ustawienia użytkownika”.

Użytkownik może przekazać dyspozycję modyfikacji do operatora, przesyłając oświadczenie drogą e-mailową, pocztą na adres operatora lub poprzez kontakt z Biurem Obsługi Klienta. Przypominamy, że w przypadku zmiany danych dokonywanych na koncie należy potwierdzić pozostałe dane osobowe.

Chcę zmienić adres korespondencyjny i/lub e-mail. W jaki sposób mogę zmodyfikować dane?

Dane adresowe należy zmienić po zalogowaniu do aplikacji mobilnej Nextbike, po zalogowaniu się na portalu www.kolobrzeskirower.pl, przesyłając oświadczenie drogą e-mailową, pocztą na adres operatora lub poprzez kontakt z Biurem Obsługi Klienta. Przypominamy, że w przypadku zmiany danych dokonywanych na koncie należy potwierdzić pozostałe dane osobowe.

Czy do roweru w systemie ZRM mogę samodzielnie zamocować fotelik dziecięcy?

Rowery w systemie ZRM nie są przystosowane do montowania fotelika dziecięcego ani do przewożenia pasażerów.

Znalazłem porzucony rower. Co mam zrobić?

Prosimy zwrócić uwagę na to, że w systemie ZRM rowery mogą znajdować się również poza stacjami w obszarze zwrotu. Jeśli tylne koło roweru jest unieruchomione blokadą O-lock a rower znajduje się w strefie użytkowania nie wymaga to dalszej interwencji. W przypadku, jeżeli rower nie jest odpowiednio zabezpieczony będziemy wdzięczni za przekazanie informacji zawierającej numer roweru oraz jego dokładną lokalizację poprzez kontakt z naszą infolinią.

Jak zgłosić usterkę roweru?

Informacje zawierającą numer roweru wraz z opisem usterki przekaż poprzez aplikację mobilną, stronę internetową lub kontakt z Biurem Obsługi Klienta. Nasz serwis usunie usterki tak szybko, jak to możliwe, a Twoje zgłoszenie pozwoli na jeszcze szybszą interwencję! Dziękujemy!

Jak zgłosić wypadek na rowerze?

Gdy podczas wypożyczenia roweru dojdzie do wypadku czy kolizji spisz oświadczenia i/lub wezwij na miejsce zdarzenia Policję. Co więcej, pamiętaj, aby poinformować o zajściu Centrum Kontaktu, w czasie maksymalnie do 24 godzin od momentu zdarzenia.

Jak zgłosić kradzież roweru?

Wypożyczony przez Ciebie rower został skradziony? O zajściu niezwłocznie poinformuj naszego Konsultanta, kontaktując się z Biurem Obsługi Klienta.

Mam stare konto w systemie ZRM z zasobami na nim. Czy muszę dodawać kartę płatniczą do tego konta?

Możesz swobodnie korzystać ze środków, które zostały wcześniej wpłacone na to konto. Po ich wyczerpaniu wystarczy dodać kartę kredytową/debetową za pomocą aplikacji mobilnej lub strony internetowej, aby skorzystać z wygody płatności automatycznych.

Jak usunąć dodaną kartę płatniczą?

Aby usunąć kartę płatniczą z konta rowerowego, wystarczy wybrać opcję „De-register card” w wiadomości mailowej (wysyłanej z adresu mailowego: [email protected]), która została Ci przekazana przy dodaniu tej karty. Następnie podaj swój adres e-mailowy i kliknij przycisk „Potwierdź”. Gotowe.

Jak mogę zmienić przypisaną kartę płatniczą w systemie ZRM?

Aby dokonać zmiany karty płatniczej, należy odpiąć podpiętą kartę poprzez link z maila otrzymanego podczas dodawania karty płatniczej do swojego konta, a następnie dodać nową kartę kredytową/debetową w ten sam sposób jak za pierwszym razem.

Czy mogę przypiąć kartę płatniczą innej osoby do mojego konta w systemie ZRM?

W systemie ZRM możesz przypiąć jedynie własną kartę kredytową/debetową do konta rowerowego.

Jak dodać kartę płatniczą do konta w systemie ZRM?

Aby dodać swoją kartę kredytową lub debetową i korzystać z wygody płatności automatycznych, zaloguj się przez aplikację mobilną lub stronę internetową. Następnie przejdź do płatności i wybierz opcję „Dodaj kartę płatniczą/payment tpay card register”. Po wybraniu tej opcji, przeniesiemy Cię na bezpieczną stronę agenta rozliczeniowego, gdzie będziesz mógł/mogła wprowadzić dane swojej karty, takie jak numer, data ważności i kod CVC. Po uzupełnieniu danych, wystarczy kliknąć przycisk „Zapłać”. Twoja karta zostanie zweryfikowana przez pobranie opłaty inicjalnej w wysokości 10 zł, która zostanie przeznaczona na poczet wypożyczeń. Gotowe!
Pamiętaj, aby zachować wiadomość mailową z potwierdzeniem dodania karty płatniczej do Twojego konta rowerowego.

Skontaktuj się z nami

Infolinia: +48 68 422 84 44

Czynne całodobowo
koszt połączenia zgodny z taryfami operatorów

Reklamacje i zapytania:
[email protected]

nextbike