Polityka prywatności

POLITYKA PRYWATNOŚCI SYSTEMU ZIELONOGÓRSKI ROWER MIEJSKI

Polityka prywatności Systemu Zielonogórski Rower Miejski (System ZRM) ma na celu przekazanie użytkownikom Systemu ZRM informacji wymaganych w art. 13 i 14 RODO w związku z przetwarzaniem ich danych w ramach Systemu ZRM.

I. Kto jest Administratorem Twoich danych osobowych?

Nextbike Polska S.A. z siedzibą w Warszawie przy ul. Przasnyskiej 6b, 01-756 Warszawa,

II. W jakim celu Administrator przetwarza Twoje dane osobowe i na jakiej podstawie?

II.1. Przetwarzamy Twoje dane osobowe w celu:
1. Zawarcia i realizacji umowy, abyś mógł korzystać z roweru i realizować zniżki, w razie spełnienia warunków – podstawą przetwarzania jest art. 6 ust. 1 lit. b RODO;
2. Rozliczenia płatności za usługę wypożyczenia roweru, w tym wystawienie faktury VAT – podstawą przetwarzania jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO;
3. Obsługi reklamacji – podstawą przetwarzania jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO;
4. Ustalania oraz dochodzenie roszczeń lub obrona przed roszczeniami – podstawą przetwarzania jest art. 6 ust. 1 lit. f RODO;
5. Obsługi korespondencji, przykładowo obsługi żądania lub udzielenia odpowiedzi na pytanie przesłane za pośrednictwem formularza kontaktowego – podstawą przetwarzania jest art. 6 ust. 1 lit. f RODO;
6. Umożliwienia korzystania z aplikacji mobilnej oraz strony internetowej i zapewnienie bezpieczeństwa komunikacji z ich użyciem – podstawą przetwarzania jest art. 6 ust. 1 lit. f RODO;
7. Zapewnienia możliwości weryfikacji przebiegu rozmowy z pracownikiem infolinii na potrzeby reklamacji usług lub ustalania, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami (nagrania rozmów) – podstawą przetwarzania jest art. 6 ust. 1 lit. a RODO.
8. Marketingu produktów i usług podmiotów trzecich (lista) na podstawie zgody wyrażonej przez Ciebie lub Twojego rodzica / opiekuna – podstawą przetwarzania jest art. 6 ust. 1 lit. a RODO;
9. Marketingu produktów i usług własnych, w tym badań satysfakcji – podstawą przetwarzania jest art. 6 ust. 1 lit. f RODO (uzasadniony interes Nextbike Polska S.A.) lub art. 6 ust. 1 lit. a RODO (zgoda rodzica) – jeśli jesteś dzieckiem;
10. Zabezpieczenia mienia, w tym stacji rowerowej i rowerów – podstawą przetwarzania jest art. 6 ust. 1 lit. f RODO.
II.2. Dane osobowe rodzica/opiekuna prawnego przetwarzane są przez nas w celu zapewnienia możliwości wykazania skutecznego zawarcia umowy z małoletnim użytkownikiem i uzyskania zgody rodzica/opiekuna prawnego w rozumieniu art. 8 RODO – podstawą przetwarzania jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.

III. Jakie dane osobowe będą przetwarzane?

1. imię, nazwisko, nr telefonu, adres zamieszkania, adres e-mail, PESEL – w celu zawarcia i realizacji umowy;
2. imię, nazwisko, nr telefonu, adres e-mail, numer konta bankowego (w chwili przesłania formularza rozliczeniowego), imię i nazwisko właściciela rachunku bankowego oraz dodatkowo IBAN i SWIFT/BIC w przypadku konta zagranicznego – w celu rozliczenia płatności;
3. imię, nazwisko, adres zamieszkania – w celu wystawienia faktury VAT;
4. nazwa, adres działalności, NIP – w celu wystawienia faktury VAT dla przedsiębiorcy;
5. imię, nazwisko, nr telefonu, adres zamieszkania, adres e-mail w celu obsługi reklamacji,
6. adres IP oraz inne informacje identyfikujące urządzenie (szczegóły w pkt. X), z którego korzystasz – przy każdym użyciu aplikacji mobilnej lub strony internetowej przeznaczonych do obsługi systemu;
7. dane osobowe, które podasz w korespondencji oraz związane ze sposobem komunikacji, przykładowo nr telefonu czy adres e-mail oraz imię i nazwisko;
8. imię, nazwisko, nr telefonu, adres zamieszkania, adres e-mail – w celach marketingowych;
9. imię, nazwisko, nr telefonu, adres zamieszkania, adres e-mail – w celach ochrony mienia;
10. imię, nazwisko, adres zamieszkania, PESEL oraz pozostałe dane osobowe, w szczególności wymienione powyżej, które udostępniłeś administratorom – w celu ustalania oraz dochodzenia roszczeń lub obrony przed roszczeniami;
11. Twój głos i dane osobowe przekazane przez Ciebie w trakcie rozmowy z konsultantem (dane utrwalone na nagraniu) – w celu zapewnienia możliwości weryfikacji przebiegu rozmowy z pracownikiem infolinii na potrzeby reklamacji usług lub ustalania, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami (nagrania rozmów);
12. imię, nazwisko, adres zamieszkania – w przypadku danych osobowych rodziców/opiekunów prawnych.

IV. Komu mogą być udostępniane Twoje dane osobowe?

1. Podmiotom wykonującym usługi na rzecz administratorów, w tym w szczególności dostawcom usług IT, operatorom płatności, kancelariom prawnym, firmom windykacyjnym;
2. Podmiotom trzecim, na przekazanie którym danych użytkownik wyraził zgodę – lista podmiotów znajduje się tutaj;
3. Podmiotom uprawnionym do otrzymania Twoich danych osobowych na podstawie przepisów prawa.

V. Jak długo Twoje dane osobowe będą przechowywane?

1. Dane osobowe przetwarzane w celach wymienionych w pkt II.1 przez okres niezbędny do realizacji celów albo 6 lat od zakończenia umowy na korzystanie z systemu; w przypadku danych przetwarzanych na podstawie zgody – nie dłużej niż do czasu wycofania zgody. Nagrania rozmowy na infolinii będą przechowywane do czasu wycofania zgody lub do czasu upływu 60 dni od daty rozmowy – w zależności od tego, które zdarzenie wystąpi wcześniej;
2. Dane osobowe przetwarzane do celów marketingowych – przez okres niezbędny do realizacji celu albo do czasu wycofania udzielonej zgody.

VI. Zasady gromadzenia Danych osobowych

Podanie Danych osobowych przez osobę, której dane dotyczą jest warunkiem zawarcia umowy i jej realizacji, a w zakresie danych zbieranych na potrzeby wystawienia faktury VAT – także wymogiem ustawowym. Niepodanie danych skutkuje brakiem możliwości zawarcia lub realizacji umowy oraz pozostałych powiązanych z nią celów. Podanie danych osobowych w związku z obsługą korespondencji jest dobrowolne, jednak niezbędne, by administrator mógł udzielić odpowiedzi lub zrealizować żądanie.
Niepodanie danych osobowych do celów marketingowych uniemożliwia otrzymywanie informacji handlowej lub marketingu bezpośredniego określonymi kanałami komunikacji.
Dane osobowe potrzebne do potwierdzenia, czy przysługują Ci preferencyjne warunki świadczenia usług, pozyskujemy także od podmiotu współpracującego, z którego usług korzystasz (dotyczy osób korzystających z preferencyjnych warunków).

VII. Jakie prawa Tobie przysługują w związku z przetwarzaniem danych osobowych?

Masz prawo do:
1. Dostępu do swoich danych osobowych;
2. Żądania ich sprostowania;
3. Żądania ograniczenia przetwarzania swoich danych osobowych gdy:
a. kwestionujesz prawidłowość swoich danych osobowych – na okres pozwalający administratorowi sprawdzić prawidłowość tych danych;
b. przetwarzanie jest niezgodne z prawem, a sprzeciwiasz się ich usunięciu, żądając w zamian ograniczenia ich wykorzystywania;
c. administrator ich już nie potrzebuje, ale są Tobie potrzebne, do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń;
d. wniosłeś sprzeciw wobec przetwarzania, którego podstawą przetwarzania jest art. 6 ust.1 lit. f RODO – do czasu stwierdzenia, czy prawnie uzasadnione podstawy po stronie administratora są nadrzędne wobec podstaw Twojego sprzeciwu.
4. Wniesienia w dowolnym momencie sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych, których podstawą przetwarzania jest art. 6 ust.1 lit. f RODO, z przyczyn związanych z Twoją szczególną sytuacją lub w celach marketingowych;
5. Żądania usunięcia swoich danych osobowych;
6. Wycofania zgody, w dowolnym momencie, bez podania przyczyny i bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania sprzed jej wycofania – ilekroć przetwarzanie danych opiera się na zgodzie. Wyrażone zgody mogą zostać wycofane w każdym czasie (poprzez kontakt na adres siedziby Nextbike Polska S.A. oraz pisząc na adres [email protected] albo przez odznaczenie checkboxów z poziomu Twojego konta – za pośrednictwem aplikacji lub strony internetowej – w sekcji „Ustawienia i prywatność”). W przypadku zgody na nagrywanie rozmowy z konsultantem możesz wycofać zgodę, pisząc na adres [email protected]. Wycofanie zgody nie wpłynie na zgodność przetwarzania danych dokonanego przed cofnięciem danej zgody.
7. Otrzymać w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego swoje dane osobowe lub żądać od administratora przesłania swoich danych do innego administratora.
8. Wnieść w skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (adres: ul. Stawki 2, 00−193 Warszawa) jeśli uważasz, że przetwarzanie Twoich danych osobowych narusza RODO.
W sprawach związanych z przetwarzaniem Twoich danych osobowych oraz realizacją Twoich praw możesz kontaktować się z Nextbike Polska S.A. kierując korespondencję na adres:
Nextbike Polska S.A. z siedzibą przy ul. Przasnyska 6b, 01-756 Warszawa lub na adres e-mail: [email protected].

VIII. Czy wyznaczono inspektora ochrony danych (IOD) i jak się z nim skontaktować?

Nextbike Polska S.A. wyznaczył IOD, z którym można się kontaktować na adres poczty elektronicznej: [email protected]

IX. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji

Twoje dane osobowe nie będą wykorzystywane do podejmowania zautomatyzowanych decyzji ani profilowania.

X. Pliki cookies

1. W ramach systemu administrator korzysta z plików cookies.
2. Najprościej rzecz ujmując, pliki cookie to niewielkie pliki tekstowe, które są zapisywane na Twoim komputerze lub smartfonie podczas wyświetlania naszej strony internetowej. Istnieją różne rodzaje plików cookie.
3. Pliki cookie, które są niezbędne do korzystania z naszej strony internetowej służą m.in. do zapewnienia stabilności jej funkcjonowania (mierzą ruch, zabezpieczając nas przed jej przeciążeniem), zapamiętania wybranych przez Ciebie preferencji dot. prywatności, wypełnienia udostępnionych przez nas formularzy on-line, zapisania zawartości koszyka oraz monitorowania statusu zalogowania. Te pliki cookie stosujemy domyślnie, czyli zapisujemy je na Twoim komputerze lub smartfonie w momencie wejścia na naszą stronę internetową (zgodnie z art. 173 ust. 3 ustawy prawo telekomunikacyjne). Nie stosujemy innych plików cookies niż niezbędne.
4. W ramach systemu stosujemy następujące pliki cookies:

Niezbędne pliki cookie – zapewniają prawidłowe funkcjonowanie naszej strony i jej podstawowych funkcji. Bez nich nie będziesz mógł prawidłowo korzystać z naszych usług online. Te pliki cookie zwolnione są z obowiązku uzyskania Twojej zgody (art. 173 ust. 3 ustawy prawo telekomunikacyjne).
Nazwa Cel Okres przechowywania
qtrans_front_language Śledzenie wybranego języka interfejsu Czas trwania sesji użytkownika
nextbike-react Informacje o sesji użytkownika (zaszyfrowane) 14 dni
thirdparty Sprawdzanie, czy przeglądarka obsługuje cookies 3rd party (na potrzeby logowania przez iframe). Czas trwania sesji użytkownika

XI. Narzędzia analityczne i marketingowe stosowane przez administratora i partnerów administratora

1. Administrator oraz jego Partnerzy stosują różne rozwiązania i narzędzia wykorzystywane dla celów analitycznych i marketingowych. Poniżej znajdują się podstawowe informacje na temat tych narzędzi. Szczegółowe informacje w tym zakresie można natomiast znaleźć w polityce prywatności danego partnera.

GOOGLE ANALYTICS
1. Pliki cookies Google Analytics są to pliki wykorzystywane przez spółkę Google w celu analizy sposobu korzystania z Serwisu przez Użytkownika, do tworzenia statystyk i raportów dotyczących funkcjonowania Serwisu. Google nie wykorzystuje zebranych danych do identyfikacji Użytkownika ani nie łączy tych informacji w celu umożliwienia identyfikacji. Szczegółowe informacje o zakresie i zasadach zbierania danych w związku z tą usługą można znaleźć pod linkiem: https://www.google.com/intl/pl/policies/privacy/partners.

GOOGLE ADWORDS
1. Google AdWords to narzędzie, które umożliwia mierzenie skuteczności kampanii reklamowych realizowanych przez Administratora, pozwalając na analitykę takich danych jak np. słowa kluczowe czy liczba unikalnych użytkowników. Platforma Google Adwords pozwala też na wyświetlanie naszych reklam osobom, które w przeszłości odwiedziły Serwis. Informacje na temat przetwarzania danych przez Google w zakresie powyższej usługi dostępne są pod linkiem: https://policies.google.com/technologies/ads?hl=pl.

PIKSELE FACEBOOKA
1. Piksele Facebooka to narzędzie umożliwiające mierzenie efektywności kampanii reklamowych realizowanych przez Administratora w portalu Facebook. Narzędzie pozwala na zaawansowaną analitykę danych w celu optymalizacji działań Administratora także z wykorzystaniem innych narzędzi oferowanych przez Facebook. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania danych przez Facebook można znaleźć pod tym linkiem: https://pl-pl.facebook.com/help/443357099140264?helpref=about_content.

WTYCZKI SPOŁECZNOŚCIOWE
1. W Serwisie wykorzystywane są wtyczki portali społecznościowych (Facebook, Google+, LinkedIn, Twitter). Wtyczki pozwalają Użytkownikowi na udostępnienie treści publikowanych w Serwisie w wybranym portalu społecznościowym. Stosowanie w Serwisie wtyczek powoduje, że dany serwis społecznościowy otrzymuje informacje o korzystaniu z Serwisu przez Użytkownika i może przypisać je do profilu Użytkownika tworzonego w danym portalu społecznościowym. Administrator nie posiada wiedzy na temat celu i zakresu zbierania danych przez portale społecznościowe. Szczegółowe informacje na ten temat można znaleźć pod poniższymi linkami:
a. Facebook: https://www.facebook.com/policy.php
b. Google: https://privacy.google.com/take-control.html?categories_activeEl=sign-in
c. LinkedIn: https://www.linkedin.com/legal/privacy-policy?_l=pl_PL
d. Twitter: https://twitter.com/en/privacy