Zamknięcie konta – FAQ

27.10.2021
- Dlaczego muszę podjąć decyzję o udostępnieniu danych?
W związku z zakończeniem systemu Zielonogórski Rower Miejski i zapisami umowy pomiędzy Nextbike Polska S.A. w restrukturyzacji a Zamawiającym (miasto Zielona Góra) każdy Użytkownik powinien podjąć decyzję czy wyraża zgodę na udostępnienie swoich danych: Imię, Nazwisko, adres email, numer telefonu, miastu.
- Co udostępnienie danych właściwie znaczy?
- Konto rowerowe pozostaję bez zmian,
- Nextbike udostępni Twoje dane osobowe: Imię, Nazwisko, adres email, numer telefonu, Miastu Zielona Góra, które tym samym stanie się dodatkowym administratorem danych wymienionych powyżej.
- Co w przypadku, gdy nie wyrażam zgody na przekazywanie moich danych?
- Możesz przenieść swoje konto rowerowe i środki do Nextbike – nie będziesz otrzymywał/ła wtedy ponownych wiadomości z prośbą o wyrażenie zgody na udostępnienie danych oraz będziesz miał dostęp do rowerów miejskich wszędzie tam, gdzie Operatorem jest Nextbike (w Polsce i za granicą).
- Możesz wysłać drogą mailową wniosek o zamknięcie konta i zwrot środków pamiętaj o podaniu: Imienia, Nazwiska, adresu email, numeru telefonu oraz numeru rachunku bankowego.
- Co uzyskam, gdy moje konto zostanie przeniesione do Nextbike?
Zostaniesz z nami ?Wszystkie systemy rowerowe na świecie, w których operatorem jest Nextbike będą do Twojej dyspozycji. Nie będziesz otrzymywać podobnych próśb o wyrażanie zgody w przyszłości.
- Co oznacza udostępnienie danych i przeniesienie konta do Nextbike Polska?
Udostępnimy Twoje dane tj. Imię, Nazwisko, adres email, numer telefonu Miastu Zielona Góra oraz przeniesiemy Twoje konto wraz ze środkami do Nextbike Polska, abyś mógł/mogła dalej korzystać z systemów rowerowych, w których operatorem jest Nextbike.
- Jak mam rozumieć “Udostępniam tylko dane”?
Udostępnimy Twoje dane tj. Imię, Nazwisko, adres email, numer telefonu Miastu Zielona Góra. Cel przetwarzania danych jest dostępny w klauzuli pod formularzem udostępniania danych.
- Czy przeniesienie konta do Nextbike Polska jest bezpieczne?
Tak, zarówno Twoje dane jak i środki na koncie są w pełni zabezpieczone. Po przeniesieniu konta smsem otrzymasz nowe dane logowania oraz link weryfikacyjny, który potwierdza właściwe zakończenie procesu.
- Co jeśli nic nie wybiorę?
Zależy nam, aby każdy z użytkowników Zielonogórskiego Roweru Miejskiego podjął tę decyzję. Ułatwi nam to wszelkie przyszłe działania związane z Twoim kontem .
- Czy korzystanie z rowerów w systemie Zielonogórskiego Roweru Miejskiego pozostaje w niezmienionej formie?
Obecnie nie wiemy jak będzie wyglądała przyszłość Zielonogórskiego Roweru Miejskiego. To Miasto podejmuje decyzję w tym zakresie. Bieżące informacje dotyczące funkcjonowania systemu znajdują się na stronie https://zielonogorskirowermiejski.pl/ w zakładce aktualności.
- Jaka jest różnica między kontem Zielonogórskiego Roweru Miejskiego, a Nextbike?
Konto Nextbike umożliwia dostęp do rowerów miejskich wszędzie tam gdzie Operatorem jest Nextbike (w Polsce i za granicą). Nie będziesz otrzymywał wtedy ponownych wiadomości z prośbą o wyrażenie zgody na udostępnienie danych.
- W jaki sposób są przetwarzane moje dane osobowe?
Jak przeniesiesz konto do Nextbike Polska dane są przetwarzane w celu założenia i obsługi konta klienta oraz świadczenia usług dostępnych w ramach systemu Nextbike Polska. Więcej szczegółów: https://nextbike.pl/polityka-prywatnosci/
Jeżeli zdecydujesz się na udostępnienie danych Miastu Zielona Góra, miasto będzie mogło poinformować Cię m.in. o ponownym uruchomieniu usługi w przyszłym sezonie
- Co z środkami pieniężnymi na moim koncie?
- Jeżeli zdecydujesz się przenieść swoje konto rowerowe do Nextbike Polska – środki zostaną przeniesione na Twoje nowe konto i będziesz mogła/mógł z nich korzystać.
- Jeśli jednak uznasz, że chcesz zrezygnować, to prosimy o złożenie dyspozycji drogą mailową. W wiadomości należy podać: numer telefonu przypisany do konta Zielonogórskiego Roweru Miejskiego, imię i nazwisko oraz numer rachunku bankowego.
- Co ze środkami bonusowymi, np. „Zgłoś rower”?
- Jeżeli zdecydujesz się przenieść swoje konto rowerowe do Nextbike Polska – środki zostaną przeniesione na Twoje nowe konto i będziesz mogła/mógł z nich korzystać.
- Jeśli podejmiesz decyzję o zamknięciu konta, na Twoje konto zostaną zwrócone tylko wpłacone przez Ciebie środki pieniężne, a Twoje środki bonusowe zostaną anulowane.
- Co zrobić, jeśli moje konto jest nieaktywne?
- Sprawdź czy klinęłaś/łeś w link weryfikacyjny, który wysłaliśmy na Twojego maila – nadawcą wiadomości jest [email protected]. Nie chcemy stracić z Tobą kontaktu, dlatego potrzebujemy potwierdzenia, że z niego korzystasz. Zakończ proces autoryzacji konta.
- Upewnij się, że logujesz się poprawnymi danymi. Nowe hasło pin zostało wysłane drogą mailową oraz SMS-em. Zwróć uwagę czy w SMS-ie z danymi widzisz treść „Witamy w Nextbike Polska..”
- Sprawdź czy na Twoim koncie rowerowym posiadasz środki minimum 10 zł.
- Czy po przeniesieniu konta do Nextbike dane do logowania pozostają bez zmiany?
Nie, na wskazany numer telefonu otrzymasz SMS z nowym numerem PIN. Zwróć uwagę czy w treści wiadomości jest „Witamy w Nextbike Polska.”
Contact with us
Call Center:+48 68 422 84 44
Open 24/7
connection cost according to operators' rates