Zamknięcie konta – FAQ

27.10.2021

  1.  Dlaczego muszę podjąć decyzję o udostępnieniu danych? 

W związku z zakończeniem systemu Zielonogórski Rower Miejski i zapisami umowy pomiędzy Nextbike Polska S.A. w restrukturyzacji a Zamawiającym (miasto Zielona Góra) każdy Użytkownik powinien podjąć decyzję czy wyraża zgodę na udostępnienie swoich danych: Imię, Nazwisko, adres email, numer telefonu, miastu. 

  1. Co udostępnienie danych właściwie znaczy?  
  • Konto rowerowe pozostaję bez zmian, 
  • Nextbike udostępni Twoje dane osobowe: Imię, Nazwisko, adres email, numer telefonu, Miastu Zielona Góra, które tym samym stanie się dodatkowym administratorem danych wymienionych powyżej. 
     
  1. Co w przypadku, gdy nie wyrażam zgody na przekazywanie moich danych? 
  • Możesz przenieść swoje konto rowerowe i środki do Nextbike – nie będziesz otrzymywał/ła wtedy ponownych wiadomości z prośbą o wyrażenie zgody na udostępnienie danych oraz będziesz miał dostęp do rowerów miejskich wszędzie tam, gdzie Operatorem jest Nextbike (w Polsce i za granicą). 
  • Możesz wysłać drogą mailową wniosek o zamknięcie konta i zwrot środków pamiętaj o podaniu: Imienia, Nazwiska, adresu email, numeru telefonu oraz numeru rachunku bankowego.  
  1. Co uzyskam, gdy moje konto zostanie przeniesione do Nextbike? 

Zostaniesz z nami 😉Wszystkie systemy rowerowe na świecie, w których operatorem jest Nextbike będą do Twojej dyspozycji. Nie będziesz otrzymywać podobnych próśb o wyrażanie zgody w przyszłości.  

  1. Co oznacza udostępnienie danych i przeniesienie konta do Nextbike Polska? 

Udostępnimy Twoje dane tj. Imię, Nazwisko, adres email, numer telefonu Miastu Zielona Góra oraz przeniesiemy Twoje konto wraz ze środkami do Nextbike Polska, abyś mógł/mogła dalej korzystać z systemów rowerowych, w których operatorem jest Nextbike. 

  1. Jak mam rozumieć “Udostępniam tylko dane”? 

Udostępnimy Twoje dane tj. Imię, Nazwisko, adres email, numer telefonu Miastu Zielona Góra. Cel przetwarzania danych jest dostępny w klauzuli pod formularzem udostępniania danych.  

  1. Czy przeniesienie konta do Nextbike Polska jest bezpieczne? 

Tak, zarówno Twoje dane jak i środki na koncie są w pełni zabezpieczone. Po przeniesieniu konta smsem otrzymasz nowe dane logowania oraz link weryfikacyjny, który potwierdza właściwe zakończenie procesu.  

  1. Co jeśli nic nie wybiorę? 

Zależy nam, aby każdy z użytkowników Zielonogórskiego Roweru Miejskiego podjął tę decyzję. Ułatwi nam to wszelkie przyszłe działania związane z Twoim kontem . 

  1. Czy korzystanie z rowerów w systemie Zielonogórskiego Roweru Miejskiego pozostaje w niezmienionej formie? 

Obecnie nie wiemy jak będzie wyglądała przyszłość Zielonogórskiego Roweru Miejskiego. To Miasto podejmuje decyzję w tym zakresie. Bieżące informacje dotyczące funkcjonowania systemu znajdują się na stronie https://zielonogorskirowermiejski.pl/ w zakładce aktualności.  

  1. Jaka jest różnica między kontem Zielonogórskiego Roweru Miejskiego, a Nextbike? 

Konto Nextbike umożliwia dostęp do rowerów miejskich wszędzie tam gdzie Operatorem jest Nextbike (w Polsce i za granicą). Nie będziesz otrzymywał wtedy ponownych wiadomości z prośbą o wyrażenie zgody na udostępnienie danych. 
 

  1. W jaki sposób są przetwarzane moje dane osobowe? 

Jak przeniesiesz konto do Nextbike Polska dane są przetwarzane w celu założenia i obsługi konta klienta oraz świadczenia usług dostępnych w ramach systemu Nextbike Polska. Więcej szczegółów: https://nextbike.pl/polityka-prywatnosci/ 
Jeżeli zdecydujesz się na udostępnienie danych Miastu Zielona Góra, miasto będzie mogło poinformować Cię m.in. o ponownym uruchomieniu usługi w przyszłym sezonie  

  1.  Co z środkami pieniężnymi na moim koncie? 
  • Jeżeli zdecydujesz się przenieść swoje konto rowerowe do Nextbike Polska  – środki zostaną przeniesione na Twoje nowe konto i będziesz mogła/mógł z nich korzystać.  
     
  • Jeśli jednak uznasz, że chcesz zrezygnować, to prosimy o złożenie dyspozycji drogą mailową. W wiadomości należy podać: numer telefonu przypisany do konta Zielonogórskiego Roweru Miejskiego, imię i nazwisko oraz numer rachunku bankowego. 
  1. Co ze środkami bonusowymi, np. „Zgłoś rower”? 
  • Jeżeli zdecydujesz się przenieść swoje konto rowerowe do Nextbike Polska – środki zostaną przeniesione na Twoje nowe konto i będziesz mogła/mógł z nich korzystać.  
     
  • Jeśli podejmiesz decyzję o zamknięciu konta, na Twoje konto zostaną zwrócone tylko wpłacone przez Ciebie środki pieniężne, a Twoje środki bonusowe zostaną anulowane.  
  1. Co zrobić, jeśli moje konto jest nieaktywne?  
  • Sprawdź czy klinęłaś/łeś w link weryfikacyjny, który wysłaliśmy na Twojego maila – nadawcą wiadomości jest [email protected] Nie chcemy stracić z Tobą kontaktu, dlatego potrzebujemy potwierdzenia, że z niego korzystasz. Zakończ proces autoryzacji konta.  
     
  • Upewnij się, że logujesz się poprawnymi danymi. Nowe hasło pin zostało wysłane drogą mailową oraz SMS-em. Zwróć uwagę czy w SMS-ie z danymi widzisz treść „Witamy w Nextbike Polska..” 
     
  • Sprawdź czy na Twoim koncie rowerowym posiadasz środki minimum 10 zł.  
     
  1. Czy po przeniesieniu konta do Nextbike dane do logowania pozostają bez zmiany? 

Nie, na wskazany numer telefonu otrzymasz SMS z nowym numerem PIN. Zwróć uwagę czy w treści wiadomości jest „Witamy w Nextbike Polska.”  

Kontaktieren Sie uns

Hilfslinie+48 68 422 84 44

24 Stunden am Tag geöffnet
die Kosten der Verbindung gemäß den Tarifen der Betreiber

Beschwerden und Anfragen:
[email protected]

nextbike